ÖdüyoÖdüyo

Online Tahsilat Sistemi

  • Kurumsal
    • Finans
    • Duyurular
    • Faaliyetlerimiz
    • Basında Biz
    • Ödüyo Satış Ortaklığı
      • Satış Ortağı Başvuru
    • Ödüyo Akademi
      • Ödüyo E-Kılavuz
      • Ödüyo Eğitim Videoları
      • Ekstre E-Kılavuz
        • Ekstre E-Kılavuz& Video
      • Jet E- Kılavuz
        • Jet E-Kılavuz& Video
      • B2B E- Kılavuz & Video
      • Sıkça Sorulan Sorular
  • Ödüyo Ekstre
    • Genel Bakış
    • Ekstre Paketler
    • Entegre Bankalar
    • Entegre Yazılımlar
  • E – Tahsilat Sistemi
    • Paketler
    • Ödüyo Jet
    • PowerBI Entegrasyonu
    • Ödüyo Bir Tahsilat Hikayesi
    • Entegre Bankalar
    • Entegre Yazılımlar
    • Sektörel Tahsilat Sistemleri
    • Teknoloji
    • Güvenlik
  • Referanslarımız
  • Blog
  • İletişim
  • Demo Talebi !

AKBANK SANAL POS BAŞVURU VE KURULUM KILAVUZU

  AnasayfaÖdüyo  |  Teknoloji  |  AKBANK SANAL POS BAŞVURU VE KURULUM KILAVUZU
Posted on Aralık 2, 2021Şubat 15, 2022

AKBANK SANAL POS

Firmanızın tahsilatlarını internet üzerinden güvenli bir şekilde yapabilmenizi, E- Ticaret yapıyorsanız satışların karşılığını yine kredi kartlarından tahsil etmenizi sağlayan Akbank Sanal POS hizmetinden yararlanabilirsiniz.

AKBANK SANAL POS NASIL ALINIR?

Sanal pos alabilmek için öncelikle işletmecinin bankaya başvuru yapması gerekir.

Başvuru Adresi; https://www.sanalakpos.com/

Yapılan bu başvuruda talep edilen evrakların listesi aşağıdaki gibidir.

Sanal pos başvurusunda istenen evraklar:

– Nüfus cüzdanı örneği

– Vergi levhası

– Ortaklık sözleşmesi

– İmza sirküleri

– Ticaret sicil gazetesinin fotokopisi

Genel olarak bu şekilde evraklar talep edilir. Ancak evrakların bankadan bankaya değişiklik göstermesi mümkündür. Bu evrakları hazırlayan işletme yetkilisi bankaya başvuru yaparak onaylanmasını bekliyor. Onay sürecinde E-Ticaret sitesi ya da Online Tahsilat sitesi banka tarafından kontrolden geçirilir. Banka tarafından Sanal Pos başvurusunun onaylanması sonrasında firmanın sisteme entegrasyon işlemi gerçekleştirilir. Bu işlem sonrasında bir uygulama eğitimi verilir, eğitim sonrası testten geçirilerek Sanal Pos ile ürün satışı devreye alınır.

BAŞVURU DEĞERLENDİRME KRİTERLERİ NELERDİR?

  • Firmanın web sayfası erişilebilir, sitedeki ödeme adımları çalışıyor olmalıdır.
  • Firma, sanal mağazasında güvenli alışveriş ortamını sağlamak için yetkili kuruluşlardan geçerli SSL sertifikası almalıdır.
  • Ödeme sayfasında kredi kartı ile ödeme seçeneği yer almalıdır.
  • Web sayfasında ürün kataloğu ve alışveriş sepeti bulunmalıdır.( E- Ticaret firmaları için geçerlidir.)
  • Firma sanal mağazasında, tüketiciye garanti, iade ve iptal hakkındaki şirket prensiplerini açık ve net olarak belirtmelidir.
  • Web sayfasında “gizlilik taahhüdü ve güvenlik politikası” ile ilgili yazılı içerikler yer almalıdır.
  • Web sayfasında ürün teslimatına ilişkin bilgiler yer almalıdır. ( E- Ticaret firmaları için geçerlidir.)
  • Web sayfasında firmanın adı, açık adresi, sabit telefon ve fax numaraları, e-posta adresi gibi tüm iletişim bilgileri doğru ve güncel olarak yer almalıdır.
  • Firma döviz ile satış yapacaksa web sayfasında satış kurunu göstermelidir.
  • Firma, faaliyet alanına göre yetkili kurumlardan aldığı evrakları başvuru esnasında iletmelidir.
  • Turizm İşletmeleri için TURSAB Belgesi İlaç satışı yapan işletmeler için Sağlık Bakanlığı’ndan Yetki Belgesi
  • Oyun ve eğlence aracı olan ateşli silah ve patlayıcı malzeme satışı yapılıyor ise Valilik’ten Satış İzin Belgesi
  • Firma, sanal mağazasında hukuka aykırı olan ürün satışı yapmamalıdır. (Örneğin; kumar, ateşli silah gibi ürünlerin satışı Türk Kanunlarına göre özel hükümlere tabidir.)

Yukarıdaki kriterlere uymayan, Hukuka aykırı ürün satışı yaptığı tespit edilen firmaların Sanal POS başvurusu kabul edilmeyecektir.

3D SECURE (GÜVENLİ ALIŞVERİŞ PLATFORMU)

 İnternet üzerindeki alışverişlerin güvenliğinin arttırılması amacıyla Visa ve Mastercard tarafından geliştirilen bu sistemde; kart sahibi ödeme işlemi sırasında kartının sahibi olan bankanın web sitesine yönlendirilir, banka sisteminde kayıtlı olan cep telefonuna tek kullanımlık şifre ile onaylama işlemi gerçekleşir. Kart bilgileri başka kişiler tarafından kullanılmak istendiğinde, ödeme işlemi kart sahibinin bankada kayıtlı olan cep telefonuna gelen şifre ile gerçekleştirildiği için müşterilerinizin elektronik ortamda güvenli alışveriş yapmasını sağlamış olursunuz. ​Sistemin Visa kredi kartları kullanımı için hazırlanan uygulamasına “Verified By Visa”, Mastercard kredi kartları kullanımı için hazırlanan uygulamasına ise “SecureCode” denir. Bu sistemi aktive etmek için ayrıca bir ücret ödenmesi gerekmez.

SSL (SECURE SOCKETS LAYER)

Secure Sockets Layer’ın baş harflerinden oluşan bir kısaltmadır. Alışveriş esnasında gönderilen kişisel bilgilerin korunması amacıyla geliştirilen bir şifreleme yöntemidir. (Şifreleme yönteminin gücü kullanılan anahtarın uzunluğuna bağlıdır.) Girilen kredi kartı bilgileri kodlama yöntemiyle şifrelenerek diğer uçtaki web server’a ulaşır. Kullanacağınız browser ile bağlı olduğunuz sitenin web server’i arasında şifrelemeyi gerçekleştiren 1anahtarlar bulunur. SSL özel anahtarlar, uluslararası güvence altındadır ve içerikleri SSL protokolleri çerçevesinde belirtilmiştir. Ödüyo sizin için sayfanıza ek ücret talep etmeden SSL Sertifikası tanımlar.

GÜVENLİ ÖDEME SAYFASI

 Güvenli ödeme sayfası, Akbank tarafından SSL’i olmayan firmaların ortak kullanımı için hazırlanmış ödeme sayfasıdır. Güvenli ödeme sayfası sayesinde Sanal Mağazanın serverında herhangi bir güvenlik tanımlaması yapılmasına gerek kalmadan alışverişin güvenliğinin sağlanması mümkündür. Akbank Güvenli Ödeme sayfası kullanan üye işyerlerinin Sanal Mağaza sitesine SSL sertifikası alma zorunluluğu yoktur. Güvenli Ödeme Sayfası Türkçe/İngilizce ve şifreli işlem/şifresiz işlem şeklinde kullanılabilir, bu hizmet için ek bir ücret alınmaz.​

Akbank Sanal Pos başvurusu onaylandıktan sonra banka tarafından müşteriye “Mağaza Numarası”, “Kullanıcı Adı” ve “Güvenlik Kodu” gibi bilgilerin yer aldığı mail gelecektir. Gelen mailde bulunan Destek Hattını arayarak Güvenlik Numarası bilgisini ileterek şifrenizi alabilirsiniz.

Şifre bilgisi alındıktan sonra Pos Yönetimi ekranına girmek için tüm bilgiler tamamlanmış olacaktır.

Mailde belirtilen bilgiler aşağıdaki ekran görüntüsü ve linki mevcut olan sayfaya girerek sanal pos tanım ekranına girilmiş olunur.

Akbank Sanal Pos Girişi; https://www.sanalakpos.com/akbank/report/user.login

Mailde gelen “Mağaza Kodu”, “Kullanıcı Adı” ve “Şifre” bilgileri girilerek sanal pos yönetim ekranına girilmiş olur.

Pos Kurulum Ekranı girişine kadar “Normal Security” ve “3D Security” aynı işlemler yapılır.

Ekrana giriş yapıldıktan sonra Normal Ödeme ve 3D Ödeme yöntemlerine göre farklı tanımlar yapılır. Hangi işlemlerin yapılacağını altta 2 ayrı yöntem olarak bulabilirsiniz.

Normal Ödeme (Normal Security)

Sanal Pos yönetim ekranına girdikten sonra aşağıda ekran görüntüsünde olduğu üzere Yönetim menüsünden Kullanıcılar alanındaki Kullanıcı Ekleme bölümüne girilir.

Yeni Kullanıcı Ekle bölümünden kullanıcı bilgilerinin ekleneceği Kullanıcı Oluşturma ekranı açılmış olacaktır.

Açılan detay ekranında zorunlu* alanlar girilerek bilgiler not alınmalıdır.

Oluşturulan kullanıcının türü Api Kullanıcısı olması gerekir. Aksi halde doğru çalışmayacaktır.

Tanımlanan bu bilgiler Ödüyo menüsünde bulunan “Banka Tanımlama” ekranına “Mağaza No”, “Api Kullanıcısı” ve “Şifre” bilgileri girilerek çekim sırasında banka ile haberleşmesini sağlanacaktır.

Tanım ekranındaki bilgiler Ödüyo banka tanımına girilir. Daha sonra pos tanımı kaydedilir.

 2. 3D Ödeme (3D Security)

Sanal Pos yönetim ekranına girdikten sonra Yönetim menüsünden 3D Secure alanındaki 3D Ayarları kısmına gelinir. Ekranda 3D modeli yazan kısmında 3D değil “3D Pay” olarak seçilmiş olması gerekir. Ödüyo Akbank Sanal Posu için 3D Pay kullanılır. 3D modeli 3D geliyorsa Banka ile görüşerek modeli 3D Pay yaptırılması gerekir. 3D Ayarları ekranda ki Güncelle butonuna basarak yeni İşyeri Numarası güncellemesi yapılır. Yenile dendiğinde ekrana gelen 3D Key numarası Ödüyo  Pos Tanımına Girmek için not alınır.

3D Pay modeline ait İşyeri Numarası alındıktan sonra Ödüyo menüsünde bulunan Banka tanımlama ekranına “Mağaza No” ve “3D Key” bilgileri girilerek çekim sırasında haberleşmesi sağlanacaktır.

Belirtilen tüm bu tanımlar yapılarak pos çekim işlemlerinin yapılması sağlanır. Pos tanımlama ile ilgili daha detaylı bilgi edinmek istiyorsanız Sanal Pos Tanımlama için hazırlamış olduğumuz E-Kılavuzu inceleyebilirsiniz.

3dsecure canias dia entegrasyon erp etahsilat go3 güvenli ödeme link ile ödeme logo nakit nakit akışı ödeme ödeme alma ödeme almanın kolay yolu online payment system online tahsilat Payment sanalpos tahsilat tahsilat yönetimi tiger yazılım

Bir cevap yazın Cevabı iptal et

Your email address will not be published.

You may use these <abbr title="HyperText Markup Language">HTML</abbr> tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Güncel

  • Nisan 22, 2022Sanal Pos Komisyon Oranları Nasıl Hesaplanır?
  • Nisan 15, 2022Hızlı Tahsilat Nasıl Yapılır?
  • Nisan 8, 2022Sanal Pos Neden Gerekli?
  • Nisan 1, 2022Kimlik Kartıyla Ödeme Sistemi
  • Mart 25, 2022Banka İşlemleri En Kolay Nasıl Halledilir?
  • Mart 11, 2022Açık Bankacılık (Open Banking) Nedir?
  • Mart 4, 2022Kolay Tahsilat Nasıl Yapılır?
  • Şubat 25, 2022Banka Sanal POS Ücretleri
  • Şubat 18, 2022Tahsilat Makbuzu Nedir? Tahsilat Makbuzu Nasıl Kesilir?
  • mail orderŞubat 11, 2022Mail Order Nedir? Mail Order Nasıl Yapılır?
oduyo

Adres; Karlıktepe mah. Yurttaş cd. No:31 6/8 Kartal/İstanbul
Arge; Yamaçtepe Mah. Burç Yolu Cad. Mahmut Tevfik ATAY Bulvarı
~ 4/A Blok No:Z/18 / Adres Kodu:3480121437 Bina Kodu:20205645 – Şahinbey/Gaziantep

0 850 441 0 371

info@oduyo.com.tr

Hakkımızda

Yılların tecrübesi doğrultusunda yazılımı tahsilat ile birleştirdik ve şimdi sizlere sunuyoruz. Tahsilat yapmak hiç bu kadar kolay ve güvenli olmamıştı.

Kurumsal

  • Ödüyo Nedir ?
  • Ödüyo İle Online Tahsilat Yönetimi
  • Duyurular
  • Sıkça Sorulan Sorular
  • Basında Biz
  • Ödüyo Satış Ortaklığı
    • Satış Ortağı Başvuru

Bizden Haberler

  • Nisan 22, 2022Sanal Pos Komisyon Oranları Nasıl Hesaplanır?
  • Nisan 15, 2022Hızlı Tahsilat Nasıl Yapılır?
  • Nisan 8, 2022Sanal Pos Neden Gerekli?

Şubelerimiz

İstanbul: 0 850 441 0 371 Gaziantep: 0 850 441 0 371

    Copyright © 2022 Ödüyo ! Tüm Hakları Saklıdır.

Sitemizde hizmet vermek, bu hizmetlerin kullanılabilirliğini artırmak ve hizmetlerimizle etkileşiminizi incelemek için çerezler ve benzer teknolojilerden yararlanıyoruz. Kabul seçeneğine tıklayarak, pazarlama ve analize yönelik bu tür teknolojileri kullanmamızı kabul edersiniz.
Kabul
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT