Bir Banka Sanal Pos’ a Sahip İseniz Yeni Banka Tanımla Butonuna Tıklayıp Kendi Banka Bilgilerinizi Giriniz, Eğer Sanal Posunuz Yoksa “Sanal Pos Kurulum” E- Kılavuzlarımızın İçerisinden İstediğiniz Bankanın Sanal Pos Edinme Yöntemini Öğrenebilir Ve Kısa Süre İçerisinde Sizde Sanal Pos Sahibi Olabilirsiniz.

    • Yeni Banka Tanımla Butonuna Tıkladıktan Sonra Karşınıza Gelen Ekranda İlgili Alanları Banka Özelliklerinize Göre Doldurunuz(Bankanıza Ait Detaylı Bilgiler İçin com.tr Sitesini Ziyaret Edebilirsiniz. )

    a)Banka Adınızı Ödeme Planınızda Tanımlamak İstediğiniz Şekilde Doldurunuz,

    b)Bankanıza Ait Ödeme Yöntemini Seçiniz,

    c)Bankanıza Ait Ödeme Planını Seçiniz,

    d)Kullandığınız Sanal Pos’a Ait Banka Adını Seçiniz,

    e)Kullandığınız Sanal Pos’unuzu Varsayılan Banka Olarak Kullanmak İçin Varsayılan Banka Alanını EVET olarak Seçiniz,

    f)Tanımladığınız Banka Üzerinden İşlem Yapabilmek İçin Durum Alanını Aktif Olarak seçiniz.

    g)Alanları Doğru Girdiğinizden Emin Olduktan Sonra Kaydet Butonuna Tıklayınız.

    Banka Tanımladıktan Sonra Banka Ayarları Butonuna Tıklayınız,

    • 1.Buradaki İlgili Alanları ( Terminal ID (TID),
    •  Merchant ID(MID),
    •  *Müşteri Adı (Kullanıcı Adı, User Name),
    •  *Provizyon Şifresi (Provaut Password),
    •  *3D Şifresi (3D Store Key, Merchant Key),
    •  *Doğrudan Ödeme Bağlantısı (Api-Classic URL),
    •  *3D Bağlantısı (3D,3DGate URL) ) Bankanıza Ait Bilgilerle Doldurunuz(Daha Detaylı Bilgi Almak İçin com.tr Sitesini Ziyaret Edebilirsiniz),
    • 2.Bankanızın Size Sunduğu Taksit Oranlarını Giriniz,
    •  Alanları Doğru Şekilde Girdikten Sonra Kaydet Butonuna Tıklayınız.

    Banka Tanımlama İşlemi Sırasında Banka Ayarlarını Aşağıdaki Bankalar Bölümünden Kendi Bankanızı Seçerek Yapmalısınız.

    Ziraat Bankası Sanal Pos başvurusu onaylandıktan sonra banka tarafından müşteriye “Mağaza Numarası”, “Kullanıcı Adı” ve “Şifre” gibi bilgilerin yer aldığı mail gelecektir. Gelen mailde bulunan Destek Hattını arayarak Güvenlik Numarası bilgisini ileterek şifrenizi alabilirsiniz.
    Şifre bilgisi alındıktan sonra Pos Yönetimi ekranına girmek için tüm bilgiler tamamlanmış olacaktır.
    Mailde belirtilen bilgiler aşağıdaki ekran görüntüsü ve linki mevcut olan sayfaya girerek sanal pos tanım ekranına girilmiş olunur
    Mailde gelen “Mağaza Kodu”, “Kullanıcı Adı” ve “Şifre” bilgileri girilerek sanal pos yönetim ekranına girilmiş olur.
    Pos Kurulum Ekranı girişine kadar “Normal Security” ve “3D Security” aynı işlemler yapılır.
    Ekrana giriş yapıldıktan sonra Normal Ödeme ve 3D Ödeme yöntemlerine göre farklı tanımlar yapılır. Hangi işlemlerin yapılacağını altta 2 ayrı yöntem olarak bulabilirsiniz.
    1. Normal Ödeme (Normal Security)
      Sanal Pos yönetim ekranına girdikten sonra aşağıda ekran görüntüsünde olduğu üzere Yönetim menüsünden Kullanıcılar alanındaki Kullanıcı Ekleme bölümüne girilir.

    Yeni Kullanıcı Ekle bölümünden kullanıcı bilgilerinin ekleneceği Kullanıcı Oluşturma ekranı açılmış olacaktır.Açılan detay ekranında zorunlu* alanlar girilerek bilgiler not alınmalıdır.
    Oluşturulan kullanıcının türü Api Kullanıcısı olması gerekir. Aksi halde doğru çalışmayacaktır.

    1. Tanım ekranındaki bilgiler Ödüyo “Banka Tanımlama” sayfasına girilir. Daha sonra pos tanımı kaydedilir.
    2. 3D Ödeme (3D Security)
      Sanal Pos yönetim ekranına girdikten sonra Yönetim menüsünden 3D Secure alanındaki 3D Ayarları kısmına gelinir. Ekranda 3D modeli yazan kısmında 3D değil “3D Pay” olarak seçilmiş olması gerekir. Ödüyo Ziraat Bankası Sanal Posu için 3D Pay kullanılır. 3D modeli 3D geliyorsa Banka ile görüşerek modeli 3D Pay yaptırılması gerekir. 3D Ayarları ekranda ki Güncelle butonuna basarak yeni İşyeri Numarası güncellemesi yapılır. Yenile dendiğinde ekrana gelen 3D Key numarası Ödüyo Pos Tanımına Girmek için not alınır.

    3D Pay modeline ait İşyeri Numarası alındıktan sonra Ödüyo menüsünde bulunan Banka Tanımlama ekranına “Mağaza No” ve “3D Key” bilgileri girilerek çekim sırasında haberleşmesi sağlanacaktır.

    Belirtilen tüm bu tanımlar yapılarak pos çekim işlemlerinin yapılması sağlanır. Pos tanımlama ile ilgili daha detaylı bilgi edinmek istiyorsanız Sanal Pos Tanımlama için hazırlamış olduğumuz  E-Kılavuzu inceleyebilirsiniz.

    Akbank Sanal Pos başvurusu onaylandıktan sonra banka tarafından müşteriye “Mağaza Numarası”, “Kullanıcı Adı” ve “Güvenlik Kodu” gibi bilgilerin yer aldığı mail gelecektir. Gelen mailde bulunan Destek Hattını arayarak Güvenlik Numarası bilgisini ileterek şifrenizi alabilirsiniz.
    Şifre bilgisi alındıktan sonra Pos Yönetimi ekranına girmek için tüm bilgiler tamamlanmış olacaktır.
    Mailde belirtilen bilgiler aşağıdaki ekran görüntüsü ve linki mevcut olan sayfaya girerek sanal pos tanım ekranına girilmiş olunur.
    Mailde gelen “Mağaza Kodu”, “Kullanıcı Adı” ve “Şifre” bilgileri girilerek sanal pos yönetim ekranına girilmiş olur.
    Pos Kurulum Ekranı girişine kadar “Normal Security” ve “3D Security” aynı işlemler yapılır.
    Ekrana giriş yapıldıktan sonra Normal Ödeme ve 3D Ödeme yöntemlerine göre farklı tanımlar yapılır. Hangi işlemlerin yapılacağını altta 2 ayrı yöntem olarak bulabilirsiniz.
    Normal Ödeme (Normal Security)
    Sanal Pos yönetim ekranına girdikten sonra aşağıda ekran görüntüsünde olduğu üzere Yönetim menüsünden Kullanıcılar alanındaki Kullanıcı Ekleme bölümüne girilir.
    Yeni Kullanıcı Ekle bölümünden kullanıcı bilgilerinin ekleneceği Kullanıcı Oluşturma ekranı açılmış olacaktır.
    Açılan detay ekranında zorunlu* alanlar girilerek bilgiler not alınmalıdır.
    Oluşturulan kullanıcının türü Api Kullanıcısı olması gerekir. Aksi halde doğru çalışmayacaktır

    Tanımlanan bu bilgiler Ödüyo menüsünde bulunan “Banka Tanımlama” ekranına “Mağaza No”, “Api Kullanıcısı” ve “Şifre” bilgileri girilerek çekim sırasında banka ile haberleşmesini sağlanacaktır.

    Tanım ekranındaki bilgiler Ödüyo banka tanımına girilir. Daha sonra pos tanımı kaydedilir.
     2. 3D Ödeme (3D Security)
     
    Sanal Pos yönetim ekranına girdikten sonra Yönetim menüsünden 3D Secure alanındaki 3D Ayarları kısmına gelinir. Ekranda 3D modeli yazan kısmında 3D değil “3D Pay” olarak seçilmiş olması gerekir. Ödüyo Akbank Sanal Posu için 3D Pay kullanılır. 3D modeli 3D geliyorsa Banka ile görüşerek modeli 3D Pay yaptırılması gerekir. 3D Ayarları ekranda ki Güncelle butonuna basarak yeni İşyeri Numarası güncellemesi yapılır. Yenile dendiğinde ekrana gelen 3D Key numarası Ödüyo  Pos Tanımına Girmek için not alınır.

    3D Pay modeline ait İşyeri Numarası alındıktan sonra Ödüyo menüsünde bulunan Banka tanımlama ekranına “Mağaza No” ve “3D Key” bilgileri girilerek çekim sırasında haberleşmesi sağlanacaktır.

    Belirtilen tüm bu tanımlar yapılarak pos çekim işlemlerinin yapılması sağlanır. Pos tanımlama ile ilgili daha detaylı bilgi edinmek istiyorsanız Sanal Pos Tanımlama için hazırlamış olduğumuz  E-Kılavuzu inceleyebilirsiniz.

    Denizbank Sanal Pos başvurusu onaylandıktan sonra banka tarafından müşteriye “Mağaza Numarası”, “Kullanıcı Adı”, “Güvenlik Kodu”, “Şifre” ve
    “3D Şifresi” gibi bilgilerin yer aldığı mail gelecektir. Şifre bilgisi alındıktan sonra Pos Yönetimi ekranına girmek için tüm bilgiler tamamlanmış olacaktır.
    Mailde belirtilen bilgiler aşağıdaki ekran görüntüsü ve linki mevcut olan sayfaya girerek sanal pos tanım ekranına girilmiş olunur.

    Sanal Pos Yönetim ekranına girdikten sonra Kullanıcı Yönetim Sistemi menüsü altında bulunan Kullanıcı Düzenleme ve Yetkilendirme alt menüsünden aşağıdaki ekran görüntüsündeki gibi bir kullanıcı oluşturulmalıdır. Oluşturulacak kullanıcının tipi Online Kullanıcı seçilmelidir.

    Oluşturulan kullanıcı detayında kaydet butonuna basıldığında “Kullanıcı başarılı bir şekilde oluşturulmuştur. Kullanıcı şifresi:” gibi bir uyarı çıkar burada ekrana verilen şifrenin not alınması gerekir.

    Şifre kayıt işleminden sonra Ödüyo banka tanımlama ekranından yeni bir pos ekleme yapılarak, Pos türü Denizbank seçilir. Sonrasında bankadan gelen mailde yer alan “Mağaza No” bilgisi Üye İşyeri No kısmına yazılır. Tanım ekranında yer alan 3D Key kısmına ise Kullanıcı Oluşturma sırasında kaydet denildiğinde verilen şifre yazılır.

    Belirtilen tüm bu tanımlar yapılarak pos çekim işlemlerinin yapılması sağlanır. Pos tanımlama ile ilgili daha detaylı bilgi edinmek istiyorsanız Sanal Pos Tanımlama için hazırlamış olduğumuz  E-Kılavuzu inceleyebilirsiniz.

    Vakıfbank Sanal Pos başvurusu onaylandıktan sonra banka tarafından müşteriye “Kullanıcı Adı” ve “Şifre” bilgilerin yer aldığı mail gelecektir. Pos Yönetimi ekranına girmek için tüm bilgiler tamamlanmış olacaktır.
    Mailde belirtilen bilgiler aşağıdaki ekran görüntüsü ve linki mevcut olan sayfaya girerek sanal pos tanım ekranına girilmiş olunur.

    Sanal Pos yönetim ekranına girdikten sonra aşağıda ekran görüntüsünde olduğu üzere Yönetim menüsü altındaki Üye İşyeri İşlemleri alt menüsüne girilir. Sonrasında ise bu ekranda yer alan Detay butonuna basılarak menü içerisine girilir.

    Üye İşyeri Numarası, Şifre ve 3D Secure özelliğinin olup olmadığının bilgileri aşağıdaki ekranda görülebilir.

    Üst ekran görüntüsünde görüldüğü üzere Terminaller alanına basıldığında alttaki bölüm açılır.

    Terminal Numarası bilgisi de edinildikten sonra bu bilgiler Ödüyo menüsünde bulunan banka tanımlama ekranına “Üye İşyeri No”, “Terminal No” ve “Şifre” bilgileri girilerek çekim sırasında banka ile haberleşmesini sağlanacaktır.

    Belirtilen tüm bu tanımlar yapılarak pos çekim işlemlerinin yapılması sağlanır. Pos tanımlama ile ilgili daha detaylı bilgi edinmek istiyorsanız Sanal Pos Tanımlama için hazırlamış olduğumuz  E-Kılavuzu inceleyebilirsiniz.

    İş Bankası için 2 adet pos türü bulunmaktadır.
    1) Asseco See(EST)
    2) İnnova
    Ödüyo olarak bu pos türlerinden sadece Asseco See(EST) firmasına ait altyapı ile entegrasyonumuz bulunmaktadır.
    İş Bankası Sanal Pos başvuru onayı alındı ise yapılması gereken işlemler aşağıdaki gibidir,
    Sanal Pos onayından sonra sanal pos kurulumu ekranına giriş için mail olarak aşağıda ekran görüntüsündeki gibi bir mail gelecektir.

    Maildeki bilgiler ile aşağıda ekran görüntüsü ve linki bulunan sayfaya girilerek kurulum işlemleri başlatılabilir. Şifre bilgisi mailde yer almamaktadır. Mailde belirtilen 0212 319 0607 numaralı destek hattını arayarak şifre bilgisi öğrenilebilir.

    Mailde gelen “Mağaza Kodu”, “Kullanıcı Adı” ve “Şifre” bilgileri girilerek sanal pos yönetim ekranına girilmiş olur.
    Pos Kurulum Ekranı girişine kadar “Normal Security” ve “3D Security” aynı işlemler yapılır.
    Ekrana giriş yapıldıktan sonra Normal Ödeme ve 3D Ödeme yöntemlerine göre farklı tanımlar yapılır. Hangi işlemlerin yapılacağını altta 2 ayrı yöntem olarak bulabilirsiniz.
    1. Normal Ödeme (Normal Security)
    Sanal Pos yönetim ekranına girdikten sonra aşağıda ekran görüntüsünde olduğu üzere Yönetim menüsünden Kullanıcılar alanındaki Kullanıcı Ekleme bölümüne girilir.
    Yeni Kullanıcı Ekle bölümünden kullanıcı bilgilerinin ekleneceği Kullanıcı Oluşturma ekranı açılmış olacaktır.
    Açılan detay ekranında zorunlu* alanlar girilerek bilgiler not alınmalıdır.
    Oluşturulan kullanıcının türü Api Kullanıcısı olması gerekir. Aksi halde doğru çalışmayacaktır.

    Tanımlanan bu bilgiler Ödüyo menüsünde bulunan banka tanımlama ekranına “Mağaza No”, “Api Kullanıcısı” ve “Şifre” bilgileri girilerek çekim sırasında banka ile haberleşmesini sağlanacaktır.

    Tanım ekranındaki bilgiler Ödüyo banka tanımına girilir. Daha sonra pos tanımı kaydedilir.
    2. 3D Ödeme  (3D Security)
     
    Sanal Pos yönetim ekranına girdikten sonra Yönetim menüsünden 3D Secure alanındaki 3D Ayarları kısmına gelinir. Ekranda 3D modeli yazan kısmında 3D değil “3D Pay” olarak seçilmiş olması gerekir. Ödüyo İşbank Sanal Posu için 3D Pay kullanılır. 3D modeli 3D geliyorsa Banka ile görüşerek modeli 3D Pay yaptırılması gerekir. 3D Ayarları ekranda ki Güncelle butonuna basarak yeni İşyeri Numarası güncellemesi yapılır. Yenile dendiğinde ekrana gelen 3D Key numarası Ödüyo  Pos Tanımına Girmek için not alınır.

    3D Pay modeline ait İşyeri Numarası alındıktan sonra Ödüyo  menüsünde bulunan Banka tanımlama ekranına “Mağaza No” ve “3D Key” bilgileri girilerek çekim sırasında haberleşmesi sağlanacaktır.

    Belirtilen tüm bu tanımlar yapılarak pos çekim işlemlerinin yapılması sağlanır. Pos tanımlama ile ilgili daha detaylı bilgi edinmek istiyorsanız Sanal Pos Tanımlama için hazırlamış olduğumuz  E-Kılavuzu inceleyebilirsiniz.

    TEB Sanal Pos başvurusu onaylandıktan sonra banka tarafından müşteriye “Mağaza Numarası”, “Kullanıcı Adı” ve “Güvenlik Kodu” gibi bilgilerin yer aldığı mail gelecektir. Gelen mailde bulunan Destek Hattını arayarak Güvenlik Numarası bilgisini ileterek şifrenizi alabilirsiniz.
    Şifre bilgisi alındıktan sonra Pos Yönetimi ekranına girmek için tüm bilgiler tamamlanmış olacaktır.
    Mailde belirtilen bilgiler aşağıdaki ekran görüntüsü ve linki mevcut olan sayfaya girerek sanal pos tanım ekranına girilmiş olunur.
    Mailde gelen “Mağaza Kodu”, “Kullanıcı Adı” ve “Şifre” bilgileri girilerek sanal pos yönetim ekranına girilmiş olur.
    Pos Kurulum Ekranı girişine kadar “Normal Security” ve “3D Security” aynı işlemler yapılır.
    Ekrana giriş yapıldıktan sonra Normal Ödeme ve 3D Ödeme yöntemlerine göre farklı tanımlar yapılır. Hangi işlemlerin yapılacağını altta 2 ayrı yöntem olarak bulabilirsiniz.
    1. Normal Ödeme (Normal Security)
    Sanal Pos yönetim ekranına girdikten sonra aşağıda ekran görüntüsünde olduğu üzere Yönetim menüsünden Kullanıcılar alanındaki Kullanıcı Ekleme bölümüne girilir.
    Yeni Kullanıcı Ekle bölümünden kullanıcı bilgilerinin ekleneceği Kullanıcı Oluşturma ekranı açılmış olacaktır.
    Açılan detay ekranında zorunlu* alanlar girilerek bilgiler not alınmalıdır.
    Oluşturulan kullanıcının türü Api Kullanıcısı olması gerekir. Aksi halde doğru çalışmayacaktır.

    Tanımlanan bu bilgiler Ödüyo menüsünde bulunan banka tanımlama ekranına “Mağaza No”, “Api Kullanıcısı” ve “Şifre” bilgileri girilerek çekim sırasında banka ile haberleşmesini sağlanacaktır.

    Tanım ekranındaki bilgiler Ödüyo Banka  tanımına girilir. Daha sonra pos tanımı kaydedilir.
    2. 3D Ödeme (3D Security)
     
    Sanal Pos yönetim ekranına girdikten sonra Yönetim menüsünden 3D Secure alanındaki 3D Ayarları kısmına gelinir. Ekranda 3D modeli yazan kısmında 3D değil “3D Pay” olarak seçilmiş olması gerekir. Ödüyo TEB Sanal Posu için 3D Pay kullanılır. 3D modeli 3D geliyorsa Banka ile görüşerek modeli 3D Pay yaptırılması gerekir. 3D Ayarları ekranda ki Güncelle butonuna basarak yeni İşyeri Numarası güncellemesi yapılır. Yenile dendiğinde ekrana gelen 3D Key numarası Ödüyo Pos Tanımına Girmek için not alınır.

    3D Pay modeline ait İşyeri Numarası alındıktan sonra Ödüyo menüsünde bulunan banka tanımlama ekranına “Mağaza No” ve “3D Key” bilgileri girilerek çekim sırasında haberleşmesi sağlanacaktır.

    Belirtilen tüm bu tanımlar yapılarak pos çekim işlemlerinin yapılması sağlanır. Pos tanımlama ile ilgili daha detaylı bilgi edinmek istiyorsanız Sanal Pos Tanımlama için hazırlamış olduğumuz  E-Kılavuzu inceleyebilirsiniz.

    Garanti Bankası Sanal Pos başvurusu onaylandıktan sonra altta ekran görüntüsü ve linki bulunan bölümden sistem giriş işlemleri başlatılır. Banka tarafından gönderilen “İşyeri No”, “Kullanıcı Adı” ve “Parola” ile sisteme giriş denilir.
    Giriş butonuna bastıktan sonra Cep Telefonuna gelen şifrenin girilmesi ve daha kolay hatırlanabilecek başka bir şifre ile değiştirilmesi istenilecektir.

    Sanal Pos yönetim ekranına girdikten sonra aşağıda ekran görüntüsünde olduğu üzere Yönetim menüsünden Şifre/Parola Resetleme bölümüne girilir.

    Girilen ekranda bulunan PROVAUT kullanıcısını aktif yaparak kolay hatırlanabilecek bir şifre girilir. Şifre en az 8 karakterli harf ve rakam içermelidir.

    Şifre değiştirme tamamlandıktan sonra 3d işlemleri için bankadan gönderilen dokümanlar arasında bulunan “3d_hesaplama.exe” uygulamasına girilen anlamlı 24 karakter ile convert edilir. Covert edilen değerden 3D Key oluşturulacaktır. Convert edilen kod Sanal Pos tanım ekranında bulunan 3D Secure Key Değiştirme ekranındaki Secure Key kısmına girilir. Aşağıda ekran görüntüsünde bir örnek girilmiştir.
    24 haneli değer girilip Hesapla denildiğinde altta çıkan kod 3D Key olarak kullanılacaktır.
    3D Hesaplama Hesaplama ve Diğer Dokümantasyon Bilgilerini http://www.garantipos.com.tr/mailing/Gvp.zip adresinden indirebilirsiniz.
    3D Key oluşturularak Yönetim menüsü altında bulunan 3D Secure Key Değiştirme menüsüne girilir. Ekranda görülen terminal numarası not alınır. Sonrasında 24 haneli olarak girilen değerin convert edilmiş hali buradaki Secure Key ve Secure Key (Tekrar) alanlarına girilmesi gerekir.

    Tanımlanan bu bilgiler Ödüyo menüsünde bulunan “Banka Tanımlama”  ekranına girilir.

    Normal Güvenlik İçin: “Üye İşyeri No”“Terminal No”“Provizyon Kullanıcısı” ve “Şifre” bilgileri girilerek çekim sırasında banka ile haberleşmesini sağlayacaktır.
    3D Güvenlik İçin: “Üye İşyeri No”“Terminal No”“Provizyon Kullanıcısı”“Şifre” ve “3D Key” bilgileri girilerek çekim sırasında banka ile haberleşmesini sağlayacaktır.

    Belirtilen tüm bu tanımlar yapılarak pos çekim işlemlerinin yapılması sağlanır. Pos tanımlama ile ilgili daha detaylı bilgi edinmek istiyorsanız Sanal Pos Tanımlama için hazırlamış olduğumuz  E-Kılavuzu inceleyebilirsiniz.

    Finansbank Sanal Pos başvurusu onaylandıktan sonra banka tarafından müşteriye “Mağaza Numarası”, “Kullanıcı Adı” ve “Güvenlik Kodu” gibi bilgilerin yer aldığı mail gelecektir. Gelen mailde bulunan Destek Hattını arayarak Güvenlik Numarası bilgisini ileterek şifrenizi alabilirsiniz.
    Şifre bilgisi alındıktan sonra Pos Yönetimi ekranına girmek için tüm bilgiler tamamlanmış olacaktır.
    Mailde belirtilen bilgiler aşağıdaki ekran görüntüsü ve linki mevcut olan sayfaya girerek sanal pos tanım ekranına girilmiş olunur.

    Mailde gelen “Mağaza Kodu”, “Kullanıcı Adı” ve “Şifre” bilgileri girilerek sanal pos yönetim ekranına girilmiş olur.

    Pos Kurulum Ekranı girişine kadar “Normal Security” ve “3D Security” aynı işlemler yapılır.
    Ekrana giriş yapıldıktan sonra Normal Ödeme ve 3D Ödeme yöntemlerine göre farklı tanımlar yapılır. Hangi işlemlerin yapılacağını altta 2 ayrı yöntem olarak bulabilirsiniz.
    1. Normal Ödeme (Normal Security)
    Sanal Pos yönetim ekranına girdikten sonra aşağıda ekran görüntüsünde olduğu üzere Yönetim menüsünden Kullanıcılar alanındaki Kullanıcı Ekleme bölümüne girilir.
    Yeni Kullanıcı Ekle bölümünden kullanıcı bilgilerinin ekleneceği Kullanıcı Oluşturma ekranı açılmış olacaktır.
    Açılan detay ekranında zorunlu* alanlar girilerek bilgiler not alınmalıdır.
    Oluşturulan kullanıcının türü Api Kullanıcısı olması gerekir. Aksi halde doğru çalışmayacaktır.

    Tanımlanan bu bilgiler Ödüyo menüsünde bulunan “Banka Tanımlama” ekranına “Mağaza No”, “Api Kullanıcısı” ve “Şifre” bilgileri girilerek çekim sırasında banka ile haberleşmesini sağlanacaktır.

    Tanım ekranındaki bilgiler Ödüyo Sanal Pos tanımına girilir. Daha sonra pos tanımı kaydedilir.
    2. 3D Ödeme (3D Security)
     
    Sanal Pos yönetim ekranına girdikten sonra Yönetim menüsünden 3D Secure alanındaki 3D Ayarları kısmına gelinir. Ekranda 3D modeli yazan kısmında 3D değil “3D Pay” olarak seçilmiş olması gerekir. Ödüyo  Finansbank Sanal Posu için 3D Pay kullanılır. 3D modeli 3D geliyorsa Banka ile görüşerek modeli 3D Pay yaptırılması gerekir. 3D Ayarları ekranda ki Güncelle butonuna basarak yeni İşyeri Numarası güncellemesi yapılır. Yenile dendiğinde ekrana gelen 3D Key numarası Ödüyo  Pos Tanımına Girmek için not alınır.

    3D Pay modeline ait İşyeri Numarası alındıktan sonra Ödüyo  menüsünde bulunan banka tanımlama ekranına “Mağaza No” ve “3D Key” bilgileri girilerek çekim sırasında haberleşmesi sağlanacaktır.

    Belirtilen tüm bu tanımlar yapılarak pos çekim işlemlerinin yapılması sağlanır. Pos tanımlama ile ilgili daha detaylı bilgi edinmek istiyorsanız Sanal Pos Tanımlama için hazırlamış olduğumuz  E-Kılavuzu inceleyebilirsiniz.

    Not: Bu sanal pos IP kontrolü yaptığı için mutlaka şu IP bankaya tanımlatılmalıdır.
    Yapıkredi Sanal Pos başvurusu onaylandı ise banka tarafından ilk önce test ortamı bilgilerinin yer aldığı bir mail gelecektir. Gelen maildeki bilgiler sisteme tanımlanacak Yapıkredi Bankası ait sanal pos entegrasyonunun testi içindir.
    Test ve Gerçek ortam için gönderilen bilgiler farklı ancak tanımlamaları aynı olduğu için test kısmını geçerek gerçek ortam için entegrasyon nasıl yapıldığını takip edilebilir. Test işlemleri tamamlandıktan sonra 2. bir mail olarak Gerçek ortam bilgileri gelir. Bu bilgiler üzerinden entegrasyon nasıl yapıldığı aşağıdaki gibidir.
    Gelen mailde yer alan gerçek ortam için Sanal Pos yönetim ekranına girilmesini sağlayacak “Kullanıcı Adı” ve “Şifre” bilgileri yer alır. Bu bilgilerle aşağıda linki ve ekran görüntüsü bulunan bölümlerden yönetim ekranına giriş yapılır.
    Sanal Pos Yönetim ekranına girildikten sonra aşağıdaki görüntüde işaretli bulunan Posnet Yönetici Ekranı bölümüne tıklanır.

    Posnet Yönetici Girişe basıldıktan sonra aşağıda ekran görüntüsü mevcut olan ekran gelir. Burada banka tarafından gönderilen “Kullanıcı Adı” ve “Şifre” bilgileri doldurularak posnet ekranına giriş yapılmış olacaktır.

    Posnet Ekranına giriş yapıldıktan sonra menüde bulunan Üye İşyeri Bilgileri bölümü açılır. Burada lazım olacak bazı bilgiler yer alacak,
    Bunlar; “Posnet ID”, “İşyeri No” ve “Terminal No” dur. Bu bilgileri not alarak sol alttaki “Anahtar Yarat” menüsüne tıklanır.

    Anahtar Yarat işleminden sonra ekrana “Kullanıcı Adı”, “Şifre” ve “Anahtar” değerleri gelecektir. Bu bilgileri de not alarak Ödüyo banka tanımı yapılma ekranına geçilecektir.

     

    Elimizde mevcut olan bilgilerle hem Normal Ödeme hemde 3D Ödeme olarak tanım yapabiliriz. Test ortamı için yapılıyorsa Ödüyo banka tanımı ekranında bulunan Test Ortamı checkboxının işaretlenmesi gerekir.
    Tanımlanan bu bilgiler Ödüyo menüsünde bulunan banka tanımlama ekranına girilir.
    Normal Güvenlik İçin: “Pos No(MID)” ve “Terminal No(TID)”bilgileri girilerek çekim sırasında banka ile haberleşmesini sağlayacaktır.
    3D Güvenlik İçin: Pos No(MID)Terminal No(TID)“Posnet ID” ve “3D Key” bilgileri girilerek çekim sırasında banka ile haberleşmesini sağlayacaktır.

    Belirtilen tüm bu tanımlar yapılarak pos çekim işlemlerinin yapılması sağlanır. Pos tanımlama ile ilgili daha detaylı bilgi edinmek istiyorsanız Sanal Pos Tanımlama için hazırlamış olduğumuz  E-Kılavuzu inceleyebilirsiniz.

    Kuveyt Türk Sanal Pos başvurusu onaylandıktan sonra banka tarafından müşteriye “Müşteri No”, “Şifre” ve “Kullanıcı Adı” gibi bilgilerin yer aldığı mail gelecektir. Şifre bilgisi alındıktan sonra Pos Yönetimi ekranına girmek için tüm bilgiler tamamlanmış olacaktır.
    Mailde belirtilen bilgiler aşağıdaki ekran görüntüsü ve linki mevcut olan sayfaya girerek sanal pos tanım ekranına girilmiş olunur. Giriş butonuna bastıktan sonra Cep Telefonuna gelen şifrenin girilerek sisteme giriş yapılmış olacaktır.

    Sanal Pos yönetim ekranına girdikten sonra aşağıda ekran görüntüsünde olduğu üzere Tüm İşlemler menüsünden Sanal Pos alanındaki Yeni Kullanıcı Ekleme bölümüne girilir.

    Yeni Kullanıcı Ekle sayfası açılınca Türkçe karakter ve noktalama işaretleri kullanılmadan bir kullanıcı adı oluşturulmalıdır. Email, Gsm ve TC Kimlik No alanları doldurulduktan sonra kullanıcı rolü Api seçilmelidir. Kullanıcının durumu aktif olmalıdır. Şifre için ise en az 8 karakterli büyük-küçük harf ve rakamlardan oluşan bir şifre belirlenmelidir.

    Tanımlanan bu bilgiler Ödüyo menüsünde bulunan “Banka Tanımlama” ekranına “Mağaza No”, “Terminal No / İşyeri No”, “Api Kullanıcısı” ve “Şifre” bilgileri girilerek çekim sırasında banka ile haberleşmesini sağlanacaktır.

    Belirtilen tüm bu tanımlar yapılarak pos çekim işlemlerinin yapılması sağlanır. Pos tanımlama ile ilgili daha detaylı bilgi edinmek istiyorsanız Sanal Pos Tanımlama için hazırlamış olduğumuz  E-Kılavuzu inceleyebilirsiniz.

    Halkbank Sanal Pos başvurusu onaylandıktan sonra banka tarafından müşteriye “Mağaza Numarası”, “Kullanıcı Adı” ve “Güvenlik Kodu” gibi bilgilerin yer aldığı mail gelecektir. Gelen mailde bulunan Destek Hattını arayarak Güvenlik Numarası bilgisini ileterek şifrenizi alabilirsiniz.
    Şifre bilgisi alındıktan sonra Pos Yönetimi ekranına girmek için tüm bilgiler tamamlanmış olacaktır.
    Mailde belirtilen bilgiler aşağıdaki ekran görüntüsü ve linki mevcut olan sayfaya girerek sanal pos tanım ekranına girilmiş olunur.
    Mailde gelen “Mağaza Kodu”, “Kullanıcı Adı” ve “Şifre” bilgileri girilerek sanal pos yönetim ekranına girilmiş olur.
    Pos Kurulum Ekranı girişine kadar “Normal Security” ve “3D Security” aynı işlemler yapılır.
    Ekrana giriş yapıldıktan sonra Normal Ödeme ve 3D Ödeme yöntemlerine göre farklı tanımlar yapılır. Hangi işlemlerin yapılacağını altta 2 ayrı yöntem olarak bulabilirsiniz.
    1. Normal Ödeme (Normal Security)
    Sanal Pos yönetim ekranına girdikten sonra aşağıda ekran görüntüsünde olduğu üzere Yönetim menüsünden Kullanıcılar alanındaki Kullanıcı Ekleme bölümüne girilir.
    Yeni Kullanıcı Ekle bölümünden kullanıcı bilgilerinin ekleneceği Kullanıcı Oluşturma ekranı açılmış olacaktır.
    Açılan detay ekranında zorunlu* alanlar girilerek bilgiler not alınmalıdır.
    Oluşturulan kullanıcının türü Api Kullanıcısı olması gerekir. Aksi halde doğru çalışmayacaktır.

    Tanımlanan bu bilgiler Ödüyo menüsünde bulunan Banka Tanımlama ekranına “Mağaza No”, “Api Kullanıcısı” ve “Şifre” bilgileri girilerek çekim sırasında banka ile haberleşmesini sağlanacaktır.

    Tanım ekranındaki bilgiler DİA Sanal Pos tanımına girilir. Daha sonra pos tanımı kaydedilir.
    2. 3D Ödeme  (3D Security)
     
    Sanal Pos yönetim ekranına girdikten sonra Yönetim menüsünden 3D Secure alanındaki 3D Ayarları kısmına gelinir. Ekranda 3D modeli yazan kısmında 3D değil “3D Pay” olarak seçilmiş olması gerekir. DÖdüyo Halkbank Sanal Posu için 3D Pay kullanılır. 3D modeli 3D geliyorsa Banka ile görüşerek modeli 3D Pay yaptırılması gerekir. 3D Ayarları ekranda ki Güncelle butonuna basarak yeni İşyeri Numarası güncellemesi yapılır. Yenile dendiğinde ekrana gelen 3D Key numarası Ödüyo Pos Tanımına Girmek için not alınır.

    3D Pay modeline ait İşyeri Numarası alındıktan sonra Ödüyo menüsünde bulunan Banka Tanımlama ekranına “Mağaza No” ve “3D Key” bilgileri girilerek çekim sırasında haberleşmesi sağlanacaktır.

    Belirtilen tüm bu tanımlar yapılarak pos çekim işlemlerinin yapılması sağlanır. Pos tanımlama ile ilgili daha detaylı bilgi edinmek istiyorsanız Sanal Pos Tanımlama için hazırlamış olduğumuz  E-Kılavuzu inceleyebilirsiniz.

    Call Now Button