Banka Sanal POS Ücretleri

Banka Sanal POS Ücretleri

Yeni bir e-ticaret firması kurmak veya online tahsilat sistemi kullanmak, kulağa hoş gelir fakat olabildiğince uğraştıran bir eylemdir. Online Tahsilat sistemi kuranların en çok merak ettikleri konuların başında banka sanal POS ücretleri gelmektedir. Böyle bir eyleme girişmeden önce yani e-ticaret firması kurmadan; her işlem en ince ayrıntısına kadar düşünülmeli ve ona göre planlama yapılmalıdır. Banka arayışı da bu planın en önemli parçalarından biridir.

Bankalar sanal POS’lara mevzuatın izin verdiği ölçüde çeşitli ücretler belirlerler. Kısacası bu ücretler, belirli bir limit dahilinde ortaya konur. Online Tahsilat yapan firmaları da bu konuda kapsamlı araştırma içine girerek kendileri hakkında en uygun bankayı bulup sanal POS hizmetlerinden ve varsa hizmetlerin getirdiği fırsatlardan yararlanmaya başlar.

 

Ödüyo İle Tüm Bankaların Sanal Posunu Kullanabilir Ve Ödüyo’nun İş Birliği İçinde Olduğu Aracı Sanal Pos Kurumlarından Avantajlı Komisyon Oranları İle Sanal Pos Sahibi Olabilirsiniz.

 

Banka Sanal POS Ücretleri Ne Kadardır?

Fiziksel mağazalarda olduğu gibi e-ticaret firmalarında da bankalara ödenen ücretler son derece büyük bir yekunu teşkil eder. Sanal POS komisyon oranları biraz göz korkutabilecek cinstendir. Bankaların alışveriş başına aldıkları komisyon oranları oldukça yüksektir ve taksit sayısı arttıkça bu oran daha da yükselmektedir. Yüksek bedele sahip ürünler, e-ticaret kapsamında değilse bu durumun işleri daha da zorlaştıracağı ortadadır.

Sanal POS hizmetleri incelendiği takdirde;

  • Tek çekimde %2,99’dan başlayıp %11’lere varan komisyon oranları göze çarpmaktadır. Küçük ve orta ölçekteki işletmeleri, bu oranlar bir hayli zorlamaktadır.
  • Sanal POS için ödenen yıllık abonelik bedeli de 600 TL ile 2000 USD aralığında değişkenlik gösterir.

Böylelikle daha e-ticaret firması açmadan başlayan zorlu süreç, daha da katılaşarak kendini göstermektedir. Bu da e-ticaret firması açmak için çeşitli girişimlerde bulunan girişimcilerin cesaretini fazlasıyla kırıcı boyutlara ulaşır. Bu nedenle, e-ticaret alanında faaliyet göstermek isteyen kişiler, girecek oldukları e-ticaret alanını öncesinde çok iyi araştırmalıdır.

E-ticaret alanında somut atılımlar gerçekleştirmek isteyen kişilerin, gelir-gider dengesini sağlıklı kurabilecekleri bir alana yönelmeleri gerekir. Aksi takdirde, ödenecek yüksek miktardaki sanal POS komisyon oranı ve ücretleri diğer giderlerle de birleştiğinde çok büyük meblağlar ortaya çıkmaktadır. E-ticaret girişimcilerinin bu meblağlarının altından kalkması ve gelir-gider dengesini kurabilmesi son derece önemlidir.

Tahsilat Makbuzu Nedir? Tahsilat Makbuzu Nasıl Kesilir?

Tahsilat Makbuzu Nedir?

Tahsilat makbuzu, satışı yapılmış herhangi bir mal veya hizmetin ödeme esnasında kesilmiş olan makbuz türüne denmektedir. Bu makbuzu, sanılanın aksine oldukça önemlidir çünkü bu makbuz, sadece iki ticari taraf arasında gerçekleşen alışveriş sonrasında düzenlenmelidir.

 

Tahsilat makbuzunun düzenlenmesi için ürün ödemesinin en azından bir kısmı yapılmalıdır. Herhangi bir ödeme yapılmadan tahsilat makbuzu kesilemez. Makbuz genelde firmaların müşterilerden ödeme aldıklarını resmi olarak gösterebilmeleri için kullanılır. Bu sayede müşteriler, ürün ya da hizmet ile ilgili herhangi bir sorun yaşarsa, gerekli işlemleri başlatmak için bu makbuzu resmi belge niteliğinde kullanabilir.

 

Tahsilat Makbuzu Nasıl Kesilir?

 

Tahsilat makbuzu kesimi yapılmadan önce makbuz üzerinde yer alan zorunlu alanların doldurulması gerekmektedir. Bu zorunlu alanlar doğru bir şekilde doldurulduktan sonra makbuzun belli bir köşesine şirket kaşesi basılmalıdır. Makbuz, alıcı ve satıcıda bulunmak üzere iki nüsha şeklinde olacağı için üzerinde şirket logosu, iki tarafında adres bilgileri ve makbuz seri numarası yer almalıdır.

 

Tüm bu bilgiler doldurulduktan sonra tahsilat makbuzu kesilebilir. Tabii makbuzun alışverişin gerçekleştiği gün içerisinde kesilmesi tavsiye edilir. Bunun nedeni ise makbuz kesiminin ertelenmesi durumunda vergi hesaplamalarında yanlışlık çıkabileceğidir. Bunların dışında kayıt dışı ödemelerin önüne geçilebilmesi için tahsilat makbuz limiti bulunmaktadır. Bu limit resmi gazetede yayınlanan miktara göre 7.000 TL ile sınırlıdır ve limitin geçilmesi durumunda işlemler, finansal kuruluşlar üzerinden tamamlanmalıdır.

 

Ödüyo ile Tahsilat Makbuzunu otomatik olarak kesebilir ve müşterinize mail olarak gönderebilirsiniz. Ödüyo’nun ayrıcalıklı dünyasında yerini almak için hemen bizimle iletişime geçebilirsiniz!

 

 

Tahsilat Makbuzu Nasıl Doldurulur?

 

Bilindiği üzere makbuzun doğru bir şekilde doldurulması, hem alıcı hem de satıcı açısından oldukça önemlidir. Makbuzda doldurulması gereken zorunlu alanlar boş bırakılırsa, makbuz resmi belge niteliğini kaybedebilir ve daha birçok farklı sorunla karşılaşılabilir. Bunlar dışında makbuzda belgeyi düzenleyen ve teslim alan kişilerin bilgileri yer almalıdır.

 

Makbuzu düzenleyen kişi, adını, soyadını ve ünvanını makbuzda tekrar belirtmelidir. Adres ve telefon numarası gibi bilgiler de makbuz üzerinde mutlaka yer almalıdır. Ayrıca ödeme tutarı, ödeme tarihi ve alışverişin ne amaçla yapıldığı da yine makbuz üzerinde yer alması gereken bilgilerdir.

 

Son olarak ödemeyi yapan kişi, adını ve soyadını da yazdıktan sonra imzasını atıp, makbuz doldurma işlemini tamamlayabilir. İşlemleri tamamlanan makbuzu, iki nüsha olacak şekilde alıcı ve satıcıya teslim edilmelidir. Her iki tarafta oluşabilecek aksi durumlara karşı makbuzu saklamalıdır. Ayrıca makbuz doldurulduktan sonra makbuzu teslim alan kişinin de makbuz üzerinde imzası bulunmalıdır. Bu imza, kişinin makbuz üzerinde yer alan bilgileri doğruladığını gösterir. Eğer makbuzu teslim alan kişinin makbuz üzerinde imzası yoksa, o tahsilat makbuzu yasal ve resmi nitelikte olmayacaktır. Boş Tahsilat makbuzu örneği aşağıdaki gibidir.

 

Tahsilat makbuzu örneği
tahsilat makbuzu örneği

 

 

Tahsilat Makbuzu Hangi Durumlarda Gerekli Değildir?

 

Genelde her işyeri ve alıcı tarafından sık sık kullanılan resmi bir belgedir fakat işletme sahibiyseniz ve yazar kasanız mevcutsa, tahsilat makbuzu kullanmanıza gerek kalmaz. Bu yazar kasa üzerinden kestiğiniz fişler, tahsilat makbuzu yerine geçmektedir. Tek dikkat etmeniz gereken unsur, kasanızla satış fişi kesmeniz gerektiği. Satış fişi dışında kesilen fişlerin çoğu, tahsilat makbuzu yerine geçemez.

 

Bunlar dışında alıcı ve satıcı arasında yapılan ödeme istinaden bir kredi kartı slipi varsa, yine tahsilat makbuzu kullanılmasına gerek kalmaz. Tabii aynı zamanda yaptığınız EFT ve havale işlemleri sonrasında verilen dekontunuz da varsa yine makbuzu kullanmanıza gerek kalmayacaktır.

 

Her ne kadar bu belgeler, tahsilat makbuzu yerine geçse de tahsilat makbuzu kadar çok işlevsel değildir. Bu sebeple önemli ya da riskli satışlarınız için makbuz kesmenizde fayda var.

 

 

mail order

Mail Order Nedir? Mail Order Nasıl Yapılır?

  • Mail Order Nedir?

Bilindiği üzere internetin iyice yaygınlaşması ile birlikte birçok alana çeşitli yenilikler gelmiştir. Bu alanlardan birisi de ödeme yöntemleri ile ilgilidir. Alışveriş sektörü olarak da adlandırabileceğimiz bu sektörde ödeme yapma kolaylığı her geçen gün daha da artıyor. Özellikle mail order ile insanlar, artık yanlarında kart taşımadan ödeme yapma kolaylığına erişiyor.

Mail order, son zamanların en sık kullanılan ödeme yapma yöntemlerinden bir tanesidir. Normal şartlarda kredi ya da banka kartı ile ödeme yapmak için kartınızın fiziksel olarak yanınızda olması gerekmekte. Mail order ile fiziksel olarak kartınızın yanınızda olmasına gerek yok tabi kart bilgilerini ezberleyebilirseniz ? Aşağıdaki mail order formu ile ödemenizi yapabilirsiniz. Tabi burada ki riskler saymakla bitmez ama aşağıda da gördüğünüz üzere mail order formu üzerinden bir çok özel bilginizi paylaşmanız gerekmektedir.

Gönderdiğiniz form sonrası ödeme yapacağınız firma POS cihazına kart üzerinde bulunan numaraların ve güvenlik kodunun girilmesi yeterli oluyor. Bundan sonraki süreç ise normal kart ile işlem yapıyormuşsunuz gibi devam ediyor. Mail order ile yapılan alışverişin normal kart ile yapılan alışverişe göre en temel farkı slip kavramı ile ilgilidir. Normal kart ile alışveriş yaptığınızda genelde 2 adet slip kesilir ve birisi müşteri de kalırken diğeri de mağazada kalır. Mail order ile yapılan alışverişlerde ise çoğu zaman tek slip kesilmektedir. Burada mail order işlemini yapan firma çalışanının en ufak bir art niyet çerçevesinde yaklaşması işletme için büyük kayıplara yol açabilir.

Ödüyo ile bu riskleri ortadan kaldırabilir ve daha güvenli bir ödeme altyapısı kurabilirsiniz. Ödüyo Online Tahsilat sistemini denemek ve bilgi almak için hemen bizimle iletişime geçin!

 

  • Mail Order ile Nasıl Ödeme Alınır?

 

Şirketler, mail order ile ödeme alma konusunda genelde herhangi bir sorun ile karşılaşmaz. Her ne kadar ödeme şekli farklı da olsa  mail order ile yapılan ödemeyi almak, normal bir karttan gelen ödemeyi almaya benzer. Öyle ki ödeme yapıldıktan sonra söz konusu tutar, 1 ila 3 iş günü içerisinde cihazın bağlı olduğu bankaya direkt olarak aktarılır.

 

  • Mail Order Güvenli midir?

 

Mail order işlemi sırasında alıcı, kart bilgilerini tamamen açık bir şekilde girdiği için Mail order güvenli midir diye düşünebilmektedir. Oldukça doğal olan bu sorunun yanıtı kimine göre hayır iken kimilerine göre de evet olarak yanıtlanır. Alıcı, her ne kadar kart bilgilerini açık bir şekilde girse de şirket veya mağazaların bu ödeme türüne göre geliştirdiği bazı güvenlik yöntemleri bulunmakta.

 

Tabii bazı önlemler alınmış dahi olsa alıcı, kendini kanıtlamış ve güvenilir mağaza ya da şirketler aracılığı ile alışverişini tamamlamalı ki daha sonrasında herhangi bir sorun çıkmasın. Eğer kart bilgileriniz çalınırsa ya da benzeri bir durum yaşarsanız yasal haklarınıza başvurabilirsiniz.

 

  • Mail Order ve Oluşturduğu Riskler

 

Mail order, her iki taraf için de oldukça hızlı ve güvenli ödeme yöntemleri arasında fakat bazı durumlarda kullanılması çok riskli oluyor. Bu alışveriş yönteminin oluşturduğu en büyük risk ise kart bilgilerinin çalınması ve bundan şirket veya mağazanın sorumlu tutulmasıdır. Yani mail order sebebi ile hem alıcının kart bilgileri çalınabilir hem de bu durum satıcının yasal olarak suçlanmasına neden olabilir.

 

Bunun dışında alıcı, kart bilgilerini direkt olarak satıcı ile paylaştığı için alıcının herhangi bir zarar görmesi durumunda satıcı, yasal olarak suçlanabilmektedir. Satıcılar, her ne kadar kart bilgilerini gerçekten kullanmamış olsa bile bazı durumlarda yasal olarak suçlanabiliyor ve bu durum, beraberinde çok daha büyük sorunları da getirebiliyor.

 

  • Mail Order ve Avantajları

 

Mail Order riskli de olsa genel olarak incelendiğinde avantajının daha çok olduğunu söylemek mümkün. Özellikle kartınızı unuttuğunuz zamanlarda sizlerin yardımına koşan bu ödeme yöntemi, birçok açıdan avantajlıdır.

 

Bunun dışında eğer mağazadan uzaksanız ve ödeme yapmanız gerekiyorsa, yine mail order yöntemi ile mağazaya hiç uğramadan ödeme yapabilir ve gereken diğer işlemleri tamamlayabilirsiniz.

 

Bunların dışında Mail Order, turizm ve seyahat sektöründe sık sık kullanılmaktadır. Kendilerin uzakta olan bir hizmeti kolayca satın alabilen turistler açısından Mail order, aslında çok daha fazla avantajı olan limitsiz bir ödeme yapma yöntemidir. İlerleyen zamanlarda Mail Order yönteminin çok daha fazla geliştirilmesi bekleniyor çünkü şu anda bu ödeme yönteminin en büyük rakibi, QR kod ile ödeme yapma yöntemidir.

 

 

 

Banka Entegrasyonu Nedir? Banka Entegrasyonu Nasıl Yapılır?

             Banka Entegrasyonu Nedir?

Banka entegrasyonu küçük, orta ve büyük ölçekteki firmaların işlerini kolaylaştırmak ve tüm banka hesap hareketlerini tek bir ekranda görmek için kullanmış olduğu entegrasyon sistemidir. Bu sistemlerin en büyük avantajları hesaplarınıza giriş çıkış nakit akışını kolaylık takip etmeniz, Muhasebe programı kullanıyorsanız birkaç işlemle giriş çıkış nakit akışınızı muhasebeleştirme, zamandan tasarruf ve işletmeler için güvenlik sorunlarını ortadan kaldırılmasıdır.

 

             Ödüyo Banka Entegrasyonu Nedir?

Ödüyo Banka tek bir panel üzerinden çalıştığı için banka hesaplarına ayrı ayrı giriş yapmanıza gerek kalmadan zamanı verimli kullanarak tüm bankaların hesap hareketlerini, hesap durumlarınızı günlük-haftalık-aylık olarak anlık grafik raporları ile görüntüleyebilir, bir önceki günün devir bakiyesi ile anlık bakiyeyi takip edebilirsiniz. Tüm lokasyonlardan, masaüstü ve mobil cihazlarınızla sisteme online olarak erişebilir, hesaplarınızı takip edebilirsiniz. Banka hesaplarınız da gerçekleşen tüm havale/eft hareketlerini anlık görebilir ve istediğiniz kişi veya kişilere e-posta ile aynı anda bildirimde bulunabilirsiniz.

 

Ödüyo Türkiye’de faaliyet gösteren 17 banka ile sorunsuz bir şekilde entegre çalışıyor sizde bu ayrıcalıklardan yararlanmak veya demo hesabınızı oluşturmak için bizimle  buradan iletişime geçebilirsiniz.

 

             Ödüyo Banka Entegrasyonu Avantajları Nelerdir?

 

  • Tüm bankaların hesap hareketlerinin tek ekranda görüntülenmesini ve yönetilmesini sağlar.
  • Tüm bankalardaki anlık bakiyeleri gösterir.
  • Gün sonu kapanış bakiyelerini raporlar.
  • Döviz hareketlerini ve döviz bakiyelerini gösterir.
  • Anlık döviz kuru sayesinde tüm varlıkların istenilen para birimi cinsinden karşılığını verir.
  • Sınırsız sayıda banka hesabını dinleyebilir.
  • Aynı bankadaki farklı hesapları da dinleyebilir.
  • Tüm bankalar ile entegre çalışır.
  • Multi Processing yapısı sayesinde aynı anda gelen binlerce ödemeyi saniyeler içinde işleyebilir.
  • Vadeli – Vadesiz, Çek, POS, Kredi ve Senet hesaplarınızdan anlık haberdar olun.
  • Döviz ve emtia hesaplarını gerçek zamanlı takip edin.
  • Gelen/giden hareketlerin başka bir işlemi otomatik tetiklemesini sağlayın.
  • Tüm banka hesap hareketlerini excel ya da pdf ile çıkarabilirsiniz.

 

             Banka Entegrasyonu Nasıl Yapılır?

Banka Entegrasyonu mevcut olarak çalışmış olduğunuz bankalar ile iletişime geçerek banka entegrasyon formunu ileterek başvuru yapabilirsiniz 1-5 iş günü içerisinde bankalar genellikle dönüş yapıyor. Bankaların iletmiş olduğu kullanıcı adı ve şifreler ile banka entegrasyon işlemlerini başlatıyoruz bu kısımda Ödüyo olarak kullanıcı adı ve şifreleri bankalardan aldıktan sonra tüm entegrasyon süreçlerini biz sizin yerinize yönetiyoruz. Sizin açınızdan artık yapılması gereken bir işlem kalmıyor arkanıza yaslanıp tüm banka hesaplarınıza ait Havale, Eft Çek ve Senet Tahsilatı, Kredi kartı pos fişleriniz gibi işlemleri tek bir ekranda istediğiniz yerden istediğiniz zamanda erişebiliyorsunuz.

Sanal Pos Entegrasyonu Nedir? Sanal Pos Nasıl Alınır?

Sanal Pos Entegrasyonu nedir?

Sanal POS Entegrasyonu Nedir?, İnternet üzerinden yapılan satışlarda kredi kartı, debit kartla ödeme imkanı sunmaktadır. Entegre olunabilen yazılım alt yapısı ile E-Ticaret ve Ödüyo Online Tahsilat Yazılımı entegrasyonu hızlıca yapılabilmektedir. Sanal POS Entegrasyonu ile Visa, Mastercard ve American Express ve CUP (China Union Pay) logolu kartlarla ödeme alınabilmektedir. Bankalara başvuru yaparak kolayca Sanalpos nasıl alınır.

SANAL POS NEDİR?

POS (Point Of Sale) Cihazı, alınan bir mal veya hizmet karşılığında yapılan ödemelerin kredi ya da banka kartları aracılığıyla yapılmasını sağlayan tahsilat sistemidir.

Sanal POS ya da diğer adıyla VPOS (Virtual Point Of Sale) ise bu sistemin sanal ortama uyarlanmış halidir. Burada yapılan alışveriş sonucu ortaya çıkan mal veya hizmet bedeli alıcının hesabından, satıcının hesabına sanal ortamda aktarılır.

SanalPos Nasıl alınır?

Sanal POS hizmetinden yararlanabilmek için ülkemizdeki bankalardan veya BDDK tarafından onaylı ödeme kuruluşlarından başvuruda bulunmanız gerekmektedir. Ayrıca sanal POS başvurusunda istenen bir takım evrakları (nüfus cüzdanı örneği, vergi levhası, ortaklık sözleşmesi, imza sirküleri gibi) tamamlamanız gerekmektedir.

Sanal POS başvurusu belli bir süreç içerisinde banka tarafından onaylandıktan sonra bankanın size yolladığı bilgilerin Ödüyo Online Tahsilat sitenizde kurulu olan Sanal POS modülü sayesinde sisteme entegrasyonu sağlanır. Böylelikle 7/24 Online Ödeme alabilirsiniz.

Sanal Pos Alma Şartları Nelerdir?

  • SSL Sertifikası: Ödeme esnasında gönderilen kişisel bilgilerin gizliliğini korumak adına yapılan bir şifreleme yöntemidir. Bu şifrelemeyi sağlayan özel anahtarlar vardır ve bu anahtarlar uluslararası güvence altındadır. Bu nedenle SSL sertifikası, firmayı ve firma müşterilerini güvence altına almak için son derece önemlidir.
  • Sözleşmeler: üyelik sözleşmesi, müşteri sözleşmesi, satış sözleşmesi, iade ve iptal sözleşmeleri
  • Web Sitesi Durumu: Sanal pos başvurusunun yapıldığı sitenin firmaya ait bilgilerle hazır durumda ve ödeme işlemlerinin sorunsuz şekilde çalışıyor olması gerekmektedir. 

Sanal Pos Almak İçin Aşağıdaki Bankalar İle Görüşebilirsiniz.

Akbank Sanal Pos Başvuru

Ziraat Bankası Sanal Pos Başvuru

Garanti Bankası Sanal Pos Başvuru

Halk Bankası Sanal Pos Başvuru

Ödüyo Online Tahsilat Yazılımı paketlerine ek ücret talep etmeden Ücretsiz SSL Sertifikası, Sizin firmanıza özel hazırlanmış sözleşmeler ile birlikte Ön yüz tasarımı ve güvenli altyapısı ile son teknoloji Web sitenizi size sunar.