ZİRAAT SANAL POS 

Firmanızın tahsilatlarını internet üzerinden güvenli bir şekilde yapabilmenizi, E- Ticaret yapıyorsanız satışların karşılığını yine kredi kartlarından tahsil etmenizi sağlayan ZİRAAT Sanal POS hizmetinden yararlanabilirsiniz. Ziraat Sanal Posunuzu Ödüyo ile tam entegre şeklinde kullanabilirsiniz.

ZİRAAT SANAL POS NASIL ALINIR?

Sanal pos alabilmek için öncelikle işletmecinin bankaya başvuru yapması gerekir. 

Başvuru Adresi; https://www.bankkartpos.com.tr/

Yapılan bu başvuruda talep edilen evrakların listesi aşağıdaki gibidir.

Sanal pos başvurusunda istenen evraklar:

– Nüfus cüzdanı örneği 

– Vergi levhası

– Ortaklık sözleşmesi 

– İmza sirküleri 

– Ticaret sicil gazetesinin fotokopisi 

Ziraat Bankası Sanal Pos isteğinde Genel olarak bu şekilde evraklar talep edilir. Ancak evrakların bankadan bankaya değişiklik göstermesi mümkündür. Bu evrakları hazırlayan işletme yetkilisi bankaya başvuru yaparak onaylanmasını bekliyor. Onay sürecinde E-Ticaret sitesi ya da Online Tahsilat sitesi banka tarafından kontrolden geçirilir. Banka tarafından Sanal Pos başvurusunun onaylanması sonrasında firmanın sisteme entegrasyon işlemi gerçekleştirilir. Bu işlem sonrasında bir uygulama eğitimi verilir, eğitim sonrası testten geçirilerek Sanal Pos ile ürün satışı devreye alınır.

BAŞVURU DEĞERLENDİRME KRİTERLERİ NELERDİR?

  1. Firmanın web sayfası erişilebilir, sitedeki ödeme adımları çalışıyor olmalıdır.
  2. Firma, sanal mağazasında güvenli alışveriş ortamını sağlamak için yetkili kuruluşlardan geçerli SSL sertifikası almalıdır.
  3. Ödeme sayfasında kredi kartı ile ödeme seçeneği yer almalıdır.
  4. Web sayfasında ürün kataloğu ve alışveriş sepeti bulunmalıdır.( E- Ticaret firmaları için geçerlidir.)
  5. Firma sanal mağazasında, tüketiciye garanti, iade ve iptal hakkındaki şirket prensiplerini açık ve net olarak belirtmelidir.
  6. Web sayfasında “gizlilik taahhüdü ve güvenlik politikası” ile ilgili yazılı içerikler yer almalıdır.
  7. Web sayfasında ürün teslimatına ilişkin bilgiler yer almalıdır. ( E- Ticaret firmaları için geçerlidir.)
  8. Web sayfasında firmanın adı, açık adresi, sabit telefon ve fax numaraları, e-posta adresi gibi tüm iletişim bilgileri doğru ve güncel olarak yer almalıdır.
  9. Firma döviz ile satış yapacaksa web sayfasında satış kurunu göstermelidir.
  10. Firma, faaliyet alanına göre yetkili kurumlardan aldığı evrakları başvuru esnasında iletmelidir.
  11. Turizm İşletmeleri için TURSAB Belgesi İlaç satışı yapan işletmeler için Sağlık Bakanlığı’ndan Yetki Belgesi
  12. Oyun ve eğlence aracı olan ateşli silah ve patlayıcı malzeme satışı yapılıyor ise Valilik’ten Satış İzin Belgesi 
  13. Firma, sanal mağazasında hukuka aykırı olan ürün satışı yapmamalıdır. (Örneğin; kumar, ateşli silah gibi ürünlerin satışı Türk Kanunlarına göre özel hükümlere tabidir.) 

Yukarıdaki kriterlere uymayan, Hukuka aykırı ürün satışı yaptığı tespit edilen firmaların Sanal POS başvurusu kabul edilmeyecektir.

Ziraat Bankası Sanal Pos başvurusu onaylandıktan sonra banka tarafından müşteriye “Mağaza Numarası”, “Kullanıcı Adı” ve “Şifre” gibi bilgilerin yer aldığı mail gelecektir. Gelen mailde bulunan Destek Hattını arayarak Güvenlik Numarası bilgisini ileterek şifrenizi alabilirsiniz. Şifre bilgisi alındıktan sonra Pos Yönetimi ekranına girmek için tüm bilgiler tamamlanmış olacaktır. Mailde belirtilen bilgiler aşağıdaki ekran görüntüsü ve linki mevcut olan sayfaya girerek sanal pos tanım ekranına girilmiş olunur.

Ziraat Sanal Pos Girişi; https://sanalpos2.ziraatbank.com.tr/ziraat/report/user.login

Mailde gelen “Mağaza Kodu”, “Kullanıcı Adı” ve “Şifre” bilgileri girilerek sanal pos yönetim ekranına girilmiş olur. Pos Kurulum Ekranı girişine kadar “Normal Security” ve “3D Security” aynı işlemler yapılır. Ekrana giriş yapıldıktan sonra Normal Ödeme ve 3D Ödeme yöntemlerine göre farklı tanımlar yapılır. Hangi işlemlerin yapılacağını altta 2 ayrı yöntem olarak bulabilirsiniz.

 Normal Ödeme (Normal Security) Sanal Pos yönetim ekranına girdikten sonra aşağıda ekran görüntüsünde olduğu üzere Yönetim menüsünden Kullanıcılar alanındaki Kullanıcı Ekleme bölümüne girilir.

Yeni Kullanıcı Ekle bölümünden kullanıcı bilgilerinin ekleneceği Kullanıcı Oluşturma ekranı açılmış olacaktır. Açılan detay ekranında zorunlu* alanlar girilerek bilgiler not alınmalıdır. Oluşturulan kullanıcının türü Api Kullanıcısı olması gerekir. Aksi halde doğru çalışmayacaktır.

Tanım ekranındaki bilgiler Ödüyo “Banka Tanımlama” sayfasına girilir. Daha sonra pos tanımı kaydedilir. 

  • 3D Ödeme (3D Security)

 Sanal Pos yönetim ekranına girdikten sonra Yönetim menüsünden 3D Secure alanındaki 3D Ayarları kısmına gelinir. Ekranda 3D modeli yazan kısmında 3D değil “3D Pay” olarak seçilmiş olması gerekir. Ödüyo Ziraat Bankası Sanal Posu için 3D Pay kullanılır. 3D modeli 3D geliyorsa Banka ile görüşerek modeli 3D Pay yaptırılması gerekir. 3D Ayarları ekranda ki Güncelle butonuna basarak yeni İşyeri Numarası güncellemesi yapılır. Yenile dendiğinde ekrana gelen 3D Key numarası Ödüyo Pos Tanımına Girmek için not alınır.

3D Pay modeline ait İşyeri Numarası alındıktan sonra Ödüyo menüsünde bulunan Banka Tanımlama ekranına “Mağaza No” ve “3D Key” bilgileri girilerek çekim sırasında haberleşmesi sağlanacaktır. Belirtilen tüm bu tanımlar yapılarak pos çekim işlemlerinin yapılması sağlanır. Pos tanımlama ile ilgili daha detaylı bilgi edinmek istiyorsanız Sanal Pos Tanımlama için hazırlamış olduğumuz  E-Kılavuzu inceleyebilirsiniz.

Bir cevap yazın

Your email address will not be published.

You may use these <abbr title="HyperText Markup Language">HTML</abbr> tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.